Pages

Thursday 15 December 2016

Kepentingan Penyusuan Susu Ibu

Assalamualaikum semua...
Ramai yang bertanyakan seronok ke menyusu sepenuhnya susu ibu kepada bayi...
tapi apa kelebihannya...
Kat sini saya ingin berkongsi pengalaman dan pengetahuan serba sedikit tentang kebaikan amalan ini...
Pada saya, alhamdulillah..... kedua2 anak saya mendapat kebaikan susu ibu nie....In shaa Allah,saya bakal melahirkan anak ke 3 pun berazam untuk memberikan susu badan saya sendiri kepadanya
KEPENTINGAN SUSU IBU KEPADA BAYI
 membekalkan pemakanan yang ideal kepada bayi
 melindungi bayi daripada jangkitan
 menguatkan imun badan bayi
 mencegah sebahagian daripada punca kematian bayi
 mengurangkan risiko alahan kepada bayi
 mengurangkan risiko JUVENILE ONSET DIABETES
 susu ibu adalah susu yang mudah dihadam oleh perut bayi
 mengurangkan risiko obesiti dewasa dan dilewat usia
 sedia diminum dan sentiasa menepati keperluan bayi
Itu baru kebaikan kepada bayi...masya Allah, baguskan....apa kata kita tengok pulak kebaikan penyusuan susu bayi ini kepada ibunya sendiri
FAEDAH PENYUSUAN SUSU IBU KEPADA IBU
✔ membantu mempercepatkan oengecutan rahim ibu,mengelakkan anemia serta berlakunya tumpah darah
✔ mengurangkan risiko BARAH PAYUDARA DAN BARAH OVARI
✔ membantu menurunkan berat badan ibu ketika hamil dengan gabungan penjagaan diet dan senaman
✔ dapat menjarakkan kehamilan yang akan datang
✔ mengeratkan hubungan antara ibu fan anak
✔ menjimatkan pembelanjaan keluarga
Justeru,untuk membanyakkan susu badan perlulah anda mengambil makanan seimbang serta boleh juga jika ingin mengambil suplemen untuk amalan ini
Saya sendiri mengambil SET MENYUSU SHAKLEE supaya stok susu saya mencukupi untuk bayi saya bila mula bekerja nanti...
Nantikan entry saya seterusnya bagaimana utk banyakkan susu ibu serta peyimpanannya....
Pengedar Sah Shaklee
Kamilah Hassan
0125841055

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...